| WEB DESIGN | 7013 vizualizari
Cum sa faci un site web de succes

Cuprins:

  1. Optează pentru un design atractiv și intuiv pentru utilizator
  2. Optimizează site-ul web pentru motoarele de căutare (optimizare SEO)
  3. Promovează site-ul web pe canalele de Social Media

Astăzi, mai mult ca oricând, să te promovezi în online a devenit vital pentru afacerea ta. De aceea, este esențial să afli tot ce este la zi despre cum să îți faci un site de succes.

Un site web este cartea ta de vizită, iar tot ceea ce implică crearea și dezvoltarea lui (timp și bani), reprezintă o investiție serioasă în succesul business-ului tău.

Indiferent că te gândești de ceva timp la cum să îți faci un site web de la zero sau ai deja unul și îți dorești să îl optimizezi, venim în ajutorul tău cu recomandări și idei concrete.

Iată principalele elemente de web design de care să ții cont pentru a avea un site de succes:

1. Optează pentru un design atractiv și intuiv pentru utilizator

Prima impresie în care vizitatorul intră pe site-ul tău este extrem de importantă. În primele secunde, el va decide dacă va continua să îți viziteze site-ul sau îl va părăsi instant.

Din acest motiv, este esențial ca design-ul site-ului tău să fie realizat într-un mod profesionist și foarte intuitiv, pentru ca utilizatorul să aibă o experiență plăcută și să rămână cât mai mult timp pe site.

Pentru asta, e bine să ai în vedere următoarele aspecte:

  • tot procesul de navigare prin paginile site-ului tău să fie cât mai ușor de făcut, cu elemente clare și ușor de înțeles de către utilizator.

  • o abordare de tip minimalist. Cu mai puțin text și spațiu alb mai mult pe pagină. Utilizatorul va accesa mai ușor informațiile din site și per total experiența sa va fi mai facilă și mai plăcută.

    În 2022, tendința de a folosi acest design minimalist este și mai vizibilă, întrucât un site web cu design aerisit, ordonat și cu o anumită consistență, nu doar că denotă profesionalism, dar oferă utilizatorilor un sentiment de confort și siguranță.

  • stabilește o gamă de culori pentru site-ul tău web. În funcție de domeniul de activitate, poți folosi anumite culori care să aibă un puternic impact asupra utilizatorului. Percepția acestuia poate avea un efect pozitiv asupra imaginii brandului tău.

    Pentru 2022, trendul în web design în materie de culori propune culori calde, care să inducă relaxare: roz deschis, albastru pastel, verde sau maro.

    Dacă dorești o abordare mai îndrăzneață, designerii web recomandă culori de contrast precum neon în combinație cu negru sau culori strălucitoare, vibrante, care să iasă în evidență.

  • creează un set de butoane de Îndemn la Acțiune (CTA - Call to Action). Au scopul de a orienta utilizatorii spre o acțiune sau o anumită pagină din site.

    Pentru 2022, specialiștii în domeniu recomandă chiar folosirea unor elemente mari pentru evidențierea acestor butone de CTA, care să contrasteze cu design-ul minimalist - pentru un maxim de impact asupra vizitatorilor aflați pe site.

  • adaugă imagini și video-uri calitative în site. Acestea nu doar că ajută la promovarea serviciilor oferite, implicit a brandului, dar surprinde în mod plăcut utilizatorii, oferindu-le o experiență inedită pe site-ul tău.

    Cu cât imaginile și video-urile sunt originale și mai creative, de o calitate superioară, cu atât îți vei convinge vizitatorii să petreacă mai mult timp pe site.

Pentru anul 2022, trendul în web design la acest capitol îl dau animațiile de tip parallax, care creează o iluzie optică. Unele elementele de pe fundalul ecranului sunt aduse în prim plan, iar privitorul are senzația că cele situate mai aproape de ochii săi se mișcă mai repede decât cele aflate mai departe.

În plus, specialiștii în domeniu recomandă pentru anul acesta introducerea unui video și pe homepage-ul site-ului. Videoclipurile au un mare impact vizual asupra vizitatorilor și îi ajută pe aceștia să îți cunoască mai rapid afacerea și să decidă dacă soluțiile pe care i le propui sunt exact ceea ce caută.

Pentru toate astea, este nevoie să apelezi la serviciile unor oameni specializați (ex: grafician, fotograf), care să te ajute cu partea vizuală a site-ului tău.

2. Optimizează site-ul web pentru motoarele de căutare

O altă condiție esențială care să te ajute să faci din site-ul tău unul de succes, este optimizarea din punct de vedere SEO - Search Engine Optimization. Pentru a fi poziționat cât mai sus în rezultatele căutărilor de pe Google, e necesar ca site-ul tău să respecte anumite condiții stabilite de acest motor de căutare.

Odată îndeplinite aceste condiții, site-ul tău va atrage cît mai mulți utilizatori, care se vor transforma în clienți plătitori și vor aduce rezultatele pe care ți le dorești.

Iată principalii pași de urmat pentru ca site-ul tău să apară în primele căutări din Google:

  1. Creează conținut relevant

    Google poziționează în partea superioară a listei de căutări acele pagini web cu conținut unic, relevant și amplu, care transmit informații utile utilizatorilor.

    Pentru a crea un astfel de conținut, e nevoie de stabilirea unor anumite cuvinte cheie legate de domeniul de activitate (cuvinte pe care oamenii le introduc în motoarele de căutare pentru a găsi ce îi interesează), care să apară pe toate paginile din site.

    De asemenea, dacă site-ul tău va fi (sau este deja) unul care să conțină și articole de blog, acestea vor trebui să conțină topicuri alese în funcție de cele mai căutate cuvinte cheie de din domeniul de interes al utilizatorilor.

  2. Optimizează viteza de încărcare a site-ului web

    Pentru ca utilizatorul să nu se plictisească așteptând prea mult să se deschidă o anumită pagină din site și per total, să aibă o experiență cât mai plăcută.

    Asta înseamnă că site-ul tău web trebuie să aibă un design responsive - să funcționeze rapid și, astfel, să fie indexat de Google și să apară în rezultatele căutărilor.
    Și nu doar atât. În 2022, e foarte important ca site-ul tău să ofere utilizatorilor o experiență plăcută, accesat atât de pe desktop, dar mai ales de pe mobil.

    În condițiile în care Google a trecut la indexarea pe mobil, dacă site-ul tău nu este optimizat și din acest punct de vedere, vei pierde clasarea în căutările Google și, implicit, clienți, în favoarea concurenței.

    Poate nu știai, dar în februarie 2021, mai mult de 70% dintre site-urile web erau deja indexate pe mobil.

    În concluzie, viteza de încărcare a paginii de pe un site are un rol important în optimizarea site-ului, pentru ca acesta să fie vizitat de cât mai mulți utilizatori și să aibă o rată mare de conversie.

    Conform studiilor, 53% dintre utilizatorii de dispozitive mobile renunță să mai stea pe site, dacă deschiderea paginii durează mai mult de 3 secunde.

    Cât de rapid e nevoie să fie site-ul tău în 2022?

    Ei bine, ultimele cercetări spun că 47% din utilizatori se așteaptă ca o pagină online să se încarce în mai puțin de 2 secunde. Util: poți testa rapiditatea site-ului tău atât de pe desktop cât și de pe mobil, prin tool-ul de la Google: PageSpeed Insights.

  3. Optimizează imaginile și clipurile video din site

    Dimensiunea imaginilor determină viteza de încărcare a paginilor. De aceea este esențial să comprimi imaginile, dar fără să limitezi calitatea acestora - poate afecta experiența utilizatorului pe site.
    Pentru asta poți apela la un plug-in de comprimare sau tinypng.

    Ce mai poți face pentru o optimizare completă a imaginilor, ca parte a întregului proces de optimizare a site-ului web:
    • să denumești imaginile folosind cuvinte cheie (în titlu și descriere);
    • să folosești eticheta ”ALT TAG”;
    • să folosești formatele preferate ale motoarelor de căutare: .jpg .gif .png.


    Tendința Google este de a afișa cât mai sus rezultatele căutărilor utilizatorilor în format video. Și tocmai din acest motiv, nu trebuie să neglijezi introducerea acestora în site-ul tău.

    Și nu oricum, ci optimizat. Ce este important să faci:
    • videoclipul trebuie să fie relevant și atractiv, din aria de activitate a business-ului tău;
    • să denumești video-ul. Titlul trebuie să aibă maximum de caractere și să conțină (la fel ca imaginile) cuvintele cheie.
    • descrierea este la fel de importantă și trebuie optimizată. Doar primele 2 - 3 linii sunt afișate în rezultatele căutărilor, de aceea ideile trebuie să fie cât mai atractive pentru utilizator.
    • etichetează videoclipul cu acele cuvinte pe care crezi că le va folosi utilizatorul în căutare.
    • setează opțiunea utilizatorilor de a lăsa comentarii la videoclip, de a-l distribui pe diverse platforme de social media sau să voteze.

  4. Îmbunătățește constant conținutul site-ului tău

    Pentru că Google să înțeleagă cât mai bine despre ce este vorba pe site-ul tău și să îl poziționeze cât mai sus în căutările utilizatorilor este foarte important să aduci frecvent conținut nou.

    Te ajută să îți informezi în mod constant utilizatorii, să îi transformi chiar în clienți fideli și să descoperi unde poți face îmbunătățiri, urmărind comportamentul lor de pe site.

    Cum poți face analiza aceasta? Cu ajutorul unor tool-uri precum Google Analytics, care îți monitorizează în permanență site-ul web: îți arată când și pe ce pagini intră utilizatorul, cât timp stă per total pe anumite pagini și ce informație caută pe site-ul tău.

    Astfel, dacă oferi constant informații noi și captivante publicului tău țintă, vei atrage trafic nou, clienți noi, iar site-ul tău web va fi unul de succes.

3. Promovează site-ul pe rețelele de Social Media

O pagină de Facebook, Instagram sau cont de Twitter dedicate afacerii tale, care să facă constant trimiteri către site-ul tău web, cresc notorietatea brandului tău în fața vizitatorilor și a Google.

De asemenea, nu uita să le oferi vizitatorilor de pe site cât mai multe opțiuni de contact: whatsapp, Facebook sau cont de Instagram, Twitter, etc.

Toate aceste recomandări, de creare sau optimizare a unui site web, au la bază o idee simplă - satisfacția utilizatorului.

E foarte important să analizezi din perspectiva utilizatorilor ce anume îi interesează să caute, cât de ușor vor găsi acea informație pe site-ul tău și ce soluții poți oferi clienților tăi. Toate acestea te vor ajuta să înțelegi cum să îți faci un site de calitate și să atragi cât mai mulți vizitatori.

Pentru a avea un site web de succes, cu rată mare de conversie, nu este suficient doar să îl faci funcțional în online - cu siguranță și concurenții tăi fac același lucru.

Pentru a convinge vizitatorii să revină iar și iar pe site-ul tău și să atragi noi utilizatori, este extrem de important să creezi un website foarte bine optimizat, cu conținut relevant pentru utilizatori, cu elemente atractive de web design, care să aducă site-ului tău un plus de originalitate și atractivitate.

Iar pentru asta ai nevoie să lucrezi cu profesioniști, oameni specializați în web design, care să înțeleagă nevoile afacerii tale și să implementeze acele soluții care să te ajute să îți faci un site de succes, cu rezultate.

Dacă apelezi la servicii specializate, banii pe care îi investești în site-ul tău web vor fi recuperați rapid, prin avantajele pe care doar profesioniștii cu experiență în domeniu le pot aduce - design funcțional și atractiv pentru utilizator, optimizare seo, etc.

Dacă vrei să pornești cu dreptul în online și te interesează cum să îți faci un site web de succes de la zero sau ai deja unul, dar îți dorești să îl optimizezi, pentru a atrage și mai mulți vizitatori, ne poți contacta cu încredere aici.

Ne dedicăm afacerii tale și îți aducem rezultatele dorite.

Cere Oferta Gratuit

Imaginea afacerii dumneavoastra trebuie sa aiba un impact vizual aparte pentru a oferi din primul moment încredere utilizatorului. Fie ca aveti nevoie de un site web, magazin online, logo ori alt element grafic, calitatea este garantata.

Doriti o evaluare gratuita a unui proiect? Ne puteti trimite detaliile
folosind datele sau formularul de contact.

Vreau oferta

Wordpress
MySQL
cPanel
HTML5
Prestashop
Prestashop
Prestashop
Prestashop